Not1

Margarides modernistes: la rajola de l’any

Des del divendres 15 de desembre, ja es pot adquirir als Museus d’Esplugues la nova rajola de la col•lecció dels museus basada en el catàleg de la fàbrica Pujol i Bausis. És la número 17 de les reproduccions sense relleu.

Aquesta edició es recupera un model modernista produït a la fàbrica d’Esplugues, La Rajoleta, que reprodueix un camp de margarides. La rajola floral corresponia a un dels arrambadors més singulars de la fàbrica. Se’n desconeix l’autor així com les actuals localitzacions de la seva aplicació.

L’Arxiu Municipal d’Esplugues en conserva estergits (plantilles originals) i un projecte acolorit de les rajoles de les dues files superiors de l’arrambador, on consten referències dels colors.

Not3

Les rajoles de la col•lecció dels museus són pintades a mà amb el mateix procediment artesanal dels tallers modernistes de la mà de Taller Sot. Cada any, una de les antigues rajoles és escollida per tornar a la vida en l’època nadalenca. Les reproduccions es poden adquirir a la botiga de Can Tinturé a un preu de 20 euros. Aquest any com a novetat, a la botiga dels Museus també es poden trobar imants amb la reproducció de la rajola de l’any.

(notícia apareguda a www.esplugues.cat)