ComparteixShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

>

ESCOLES

>

Oferta pedagògica

……………..EDUCACIÓ INFANTIL

……………..EDUCACIÓ PRIMÀRIA

……………..EDUCACIÓ SECUNDÀRIA

……………..CICLES FORMATIUS I BATXILLERAT

……………..ACTIVITATS ACCESSIBLES

Informació i reserves

……………..

………………………Contacte
………………………Horari
………………………Tarifes
………………………Com arribar-hi

Els Museus d’Esplugues de Llobregat disposen d’una oferta pedagògica completa amb activitats destinades a tots els nivells educatius, des de la llar d’infants fins a cicles formatius i batxillerat, així com una sèrie de propostes personalitzades per a grups amb dificultats sensorials. Es planteja la visita com un treball integral entre l’aula i el Museu, i es facilita als centres, segons l’activitat i el nivell, diferents materials per treballar a l’escola d’una manera opcional per completar els continguts treballats al Museu.
Aquí podeu consultar el fulletó de Oferta pedagògica.

.

EDUCACIÓ INFANTIL

La Fada dels colors
Escola bressol P2 i Educació Infantil P3

Partint d’un conte, descobrirem els cinc sentits i els colors presents a les rajoles del Museu. El conte va acompanyat de l’experimentació dels sentits a partir de taules tallers: vista, oïda, gust i olfacte. Al final, treballarem el sentit del tacte a través del taller: “Fem una rajola de fang”. Aquí podeu consultar la fitxa de funcionament de La fada dels colors.

.

La rajola xerrameca. Quadrat o triangle?
Educació Infantil P4

Visitarem l’antiga fàbrica Pujol i Bausis i descobrirem, amb l’ajut de dos personatges, com es fa una rajola. Un treballador/a ens ensenyarà tot el procés, mentre una rajola de vela molt desperta i xerrameca preguntarà moltes coses a tots aquells que vagin a veure-la. Posteriorment es realitzarà un taller on els nens i nenes pintaran una rajola de vela tot refermant novament els conceptes geomètrics de la línia recta i les formes del quadrat i el triangle.

.

La rajola presumida
Educació Infantil P5

Coneixerem la figura de Salvador Miquel com a col·leccionista de les nostres rajoles i descobrirem el racó col·leccionista que tothom té. Després, a partir d’un conte, una rajola pren vida i ens explica la seva evolució estètica al llarg del temps. Al final, farem el joc de la rajola de vela, on provarem les diverses maneres de combinar-les per crear diferents motius. L’activitat va acompanyada del taller: “Pintem una rajola”.

.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Del fang a la rajola
1er i 2n de primària

A través de la visita a l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, explicarem el procés de com es feien les rajoles: treballar el fang, donar forma, coure les peces, etc. Posteriorment, a partir d’un taller complementari, coneixerem la tècnica de l’estergit i tothom decorarà una rajola, per formar entre tots i totes un plafó ceràmic. Aquí podeu consultar la fitxa de funcionament de  Del fang a la rajola.

.
Geometries al Museu
5è i 6è de primària

Ens endinsarem en un obrador de principi del s. XX i, com si fóssim aprenents, ens ensenyaran les tasques que hem de realitzar, els nostres drets i els nostres deures. A través de les diferents tasques, reconeixerem els conceptes bàsics de la geometria, dissenyarem una rajola i n’aplicarem d’altres sobre plafons per veure les diferents combinatòries possibles. Aquí podeu consultar la fitxa de funcionament de Geometries al museu.

.

EDUCACIÓ  SECUNDÀRIA 

Modernisme i ceràmica. La pell dels edificis
1er, 2n, 3er i 4rt de secundària

Es tracta d’una visita al recinte de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, La Rajoleta per contextualitzar el Modernisme a Catalunya, i el paper que va desenvolupar la ceràmica en l’esclat arquitectònic del moment. La ceràmica es va convertir en la pell dels edificis d’arquitectes com Gaudí o Domènech i Montaner. La visita es complementa amb un taller de decoració de rajoles en què s’utilitza la tècnica de la trepa.
.

Visita guiada al Museu Can  Tinturé
1er, 2n, 3er i 4rt de secundària

La visita a Can Tinturé descobreix un objecte senzill, la rajola de mostra, i desperta la consciència dels visitants sobre un element quotidià que ha esdevingut objecte de museu.
.

Visita guiada al Museu de Ceràmica “La Rajoleta”
1er, 2n, 3er i 4rt de secundària

Recorregut per la història i els diferents tipus de forns de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, “La Rajoleta referent de la producció ceràmica del modernisme. Optativament la visita es podrà enfocar des del punt de vista de la tecnologia o del modernisme.

.

Visita combinada a Can Tinturé i “La Rajoleta”
1er, 2n, 3er i 4rt de secundària
La visita als dos espais permet realitzar una explicació cronològica
i estètica  que comença a Can Tinturé, amb la col·lecció de rajoles de mostra, com a reflex d’una producció artesanal, i continua a La Rajoleta, on es mostra l’evolució cap a la seva producció industrial.

.

BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS

Visita guiada al Museu Can Tinturé
La visita a Can Tinturé descobreix un objecte senzill, la rajola de mostra, i desperta la consciència dels visitants sobre un element quotidià que ha esdevingut objecte de museu.

.
Visita guiada al Museu de Ceràmica “La Rajoleta”
Recorregut per la història i els diferents tipus de forns de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, referent de la producció ceràmica del modernisme. La visita es pot enfocar des del punt de vista de la tecnologia o del modernisme.

.
Visita combinada a Can Tinturé i “La Rajoleta”
La visita als dos espais permet realitzar una explicació cronològica que comença a Can Tinturé, reflex d’una producció artesanal, i continua a Pujol i Bausis, on es mostra l’evolució cap a la producció industrial de ceràmica aplicada.

.

ACTIVITATS ACCESSIBLES

El modernisme ceràmica a les teves mans
Grups amb dificultats visuals i/o invidents

Es tracta d’un recorregut tàctil i auditiu pel recinte de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, en què entrarem a l’interior dels forns, sentirem les
experiències dels treballadors i treballadores de la fàbrica i gaudirem de les diferents formes i textures de la ceràmica aplicada als edificis modernistes.

Tot mirant rajoles
Grups amb dificultats cognitives

Es tracta d’una visita basada en l’autodescoberta, gràcies a la manipulació d’objectes representatius del Museu, i a partir de la conversa i la participació dels visitants.