El passat dissabte 4 de juliol. un grup de bloggers i periodistes van tenir l’oportunitat d’apropar-se al patrimoni cultural i culinari del Baix Llobregat conduits per dos guies excepcionals: Antoni Gaudí i Josep Maria Jujol, amics, col·laboradors i figures emblemàtiques del modernisme.

De la mà d’aquests dos il·lustres personatges van descobrir l’obra del mateix Jujol a Sant Joan Despi, el patrimoni cultural d’Esplugues, i van gaudir de les meravelloses vistes des de l’edifici Walden de Sant Just Desvern, i d’una deliciosa mostra gastronòmica de la comarca.

Arribant a Esplugues

El motiu de la visita de Gaudí i Jujol a Esplugues no era altra que concretar amb el Sr. Pujol (director de la fàbrica Pujol i Bausis) la comanda de 12.000 rajoletes per decorar el banc del Park Güell.

Lamentablement no van coincidir amb l’amo de la fàbrica, però sí amb Magdalena Serra, una treballadora que els va explicar el procés de cocció i decoració de les rajoles, i va ser la seva cicerone en la primera part de la seva visita.

-A veure si amb una mica de sort, veient la feinada que porten, els hi trèiem aquesta idea de trencar les rajoles per fer trencadís- va declarar Magdalena Serra.

Gaudí i Magdalena

Els visitants van aprofitar la seva estada per visitar Can Tinturé, el claustre gòtic del Monestir de Montsió i la casa modernista Can Casanovas d’Antoni M. Gallissà.

Monsestir

Després van recórrer part de la ruta senyalitzada Una Mà d’Esplugues, baixant pel carrer Montserrat fins al Pont d’Esplugues, on de nou van pujar al tramvia en direcció Sant Just Desvern.

Ruta5

L’objectiu d’aquesta trobada era la presentació de la campanya De Ruta amb el Tram, organitzada conjuntament per Tram i el Consorci de Turisme del Baix Llobregat, a través de la qual els usuaris del tramvia poder gaudir d’una sèrie de promocions i descomptes en equipaments i restaurants del Baix Llobregat.

Podeu seguir el resum de la jornada a les xarxes socials amb el hastag #rutadeltram