WEB

La Biennal de ceràmica d’Esplugues Angelina Alós consolida la seva dimensió internacional

El 30 de juny es va tancar el període d’inscripció de la Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós, ja la 19 edició, amb 184 obres inscrites de 92 participants.

La ceràmica és un dels àmbits en què les dones també són protagonistes, com demostra la distribució de les inscripcions amb un 68% de presència femenina.

Després de l’èxit assolit en l’edició anterior, la present consolida la dimensió internacional del certamen, reafirmant l’augment de participants internacionals, un 38% del total. Aquest creixement sostingut, que es va iniciar en l’edició de 2012, posa en valor la ciutat d’Esplugues i el seu patrimoni ceràmic a nivell mundial.

Destacar la participació asiàtica: Xina. Taiwan i Japó suma el 15%. Ens il·lusiona especialment saber que la influència de la Biennal arriba fins a països on la ceràmica té una paper significatiu tant en la vida diària com en l’art i la cultura.

La presència catalana continua sent majoritària, sent l’espluguina una aposta per la necessària revalotizació de la ceràmica com art de creació de primer nivell al nostre país.

2Grafica

De tota manera, no és una qüestió únicament quantitativa sinó qualitativa ja que en les ultimes edicions s’ha pogut constatar un augment de qualitat de les obres i la professionalitat de les propostes presentades.

El proper dia 13 de juliol tindrà lloc al Museu Can Tinturé, la primera reunió del jurat per deliberar sobre les obres presentades. Aquesta primera sessió de treball tindrà com a resultat el conjunt de les peces seleccionades, candidates als guardons i que formaran part de l’exposició temporal de la Biennal.

El jurat d’aquesta edició està format per Pilar Vélez, directora del Museu del disseny de Barcelona, Montse Frisachs, critica i periodista d’arts visuals del Punt diari, i Maria Bofill, ceramista

Un any més la Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós organitzada per l’Ajuntament d’Esplugues, compta amb el patrocini FIATC Assegurances, Nestlé España, S.A. i Soler i Sauret, S.A.

Les obres seleccionades i guanyadores es podran visitar a partir del 25 d’octubre, data del lliurament de premis, i fins el gener de 2019, al Museu Can Tinturé.