La passada primavera els Museus d’Esplugues vam rebre la visitar del prestigiós ceramista japonès Keita Tsujuki, qui va plasmar la seva experiència a la revista Tiles.

“M’enorgulleix presentar-vos la història del meu descobriment dels antics forns on es van fabricar les rajoles de les grans obres del Modernisme (Sagrada Família, parc Güell, Casa Milà, Casa Batlló…)“.

Així presenta el seu reportatge Viatge de trobada: el Museu de Ceràmica d’Esplugues, Espanya en la revista especialitzada en el món de la ceràmica en llengua nipona, que en català es podria traduir com a Rajoles.

L’article, que es va publicar al maig, presenta els museus de Can Tinturé i La Rajoleta, amb textos i fotos, com a una gran descoberta per als aficionats japonesos a la ceràmica.

L’escrit no amaga la satisfacció personal que va sentir l’autor en descobrir, per casualitat durant la seva estada a Esplugues, una xemeneia de més de 10 metres d’alçada que corresponia a un dels dos forns d’ampolla. Una gran sorpresa, ja que fins aquell moment només coneixia aquesta tipologia de forns a través dels llibres.

A partir d’aquí, exposa la importància de la col•lecció de rajoles de Salvador Miquel que es pot visitar a Can Tinturé, així com el que hom pot trobar a l’antiga fàbrica Pujol i Bausis i la transcendència arquitectònica del que allà es produïa des de finals del segle XIX.

I acaba: “Si vénen a Barcelona, facin un passeig fins aquí i no deixin de realitzar-hi una visita”. Entre d’altres coses, Tsukiji ha exercit de docent en l’àmbit de la ceràmica al Japó i a Tunísia, i ha obtingut importants premis ceramistes al seu país.
(notícia apareguda al Pont d’Esplugues- Octubre 2015)

EL PONT 233 BOBOBO_MaquetaciÛn 2