2Coberta

Sabies que els gegants d’Esplugues estan inspirats en una llegenda del Raval de Sant Mateu?

La llegenda es basa en una tràgica història d’amor entre el cavaller Mateu, hereu de la noble família del castell de Picalqués, i la pubilla del seu hostal, la Marta.

El poeta català Victor Balaguer visitava sovint Esplugues, concretament el Castell de Picalqués, que fou l’escenari d’inspiració de la llegenda “las esposallas del cavaller”, feta durant la seva estada l’estiu de 1860.

En l’exposició “50 anyus sense el Raval” descobrireu informació sobre l’existència d’aquest hostal i més dades que us podran interessar.

50 anys sense el Raval
Sala d’Exposicions Casal de Cultura Robert Brillas
Del 4 al 31 de juliol

L’Arxiu Municipal d’Esplugues amb col•laboració amb el Grup d’Estudis d’Esplugues organitzen aquesta exposició que ens descobrirà la història del Raval, un barri desaparegut que vol perdurar viu en la memòria dels veïns i veïnes d’Esplugues